Po trzecie, uczniowie powinni umieć znaleźć następnie, własną jirogę życiową, biorąc przy tym pod uwagę współczesne warunki zindu- strialiżowanego życia oraz postęp naukowo -techniczny; dysponować umiejętnością odnajdywania samych siebie w twórczości o charakterze naukowym, technicznym i artystycznym i dawać temu wyraz w wykonywanej pracy; przekształcać przyrodę i społeczeństwo, odczuwać potrzebę aktywności społecznej; kształtować własne życie oraz stosunki z innymi osobami według zasad etyki socjalistycznej” .Założenia te stanowiły podstawę bardziej już szczegółowych poczynań, w wyniku których opracowano i opublikowano w kwietniu 1976 roku dokument pt. Deklaracja i zalecenia Węgierskiej: Akademii Nauk dotyczące perspektywicznych zmian treści kształcenia oraz rozwoju szkolnictwa.
ZESTAW PRZEDMIOTÓW


Głosy: (Głosy na Tak: , Głosy na Nie: , Wszystkich głosów: )