W podobnym duchu utrzymane są inne oceny. Frederic Gaussen uważa np., że projekt wyraźnie nawiązuje do anglosaskich wzorów, które jednak nie są dla Francji odpowiednie , a Georges Buvard („L’Humanite”) wrę£z stwierdza, iż „główną cechą proponowanych «nowości» jest to, iż nie kosztują one rządu nic albo prawie nic ‚[…]. Tymczasem, jeśli chce się naprawdę zreformować przedszkola, to czy nie trzeba najpierw zlikwidować klas liczących po pięćdziesięcioro dzieci, czy nie należy przystąpić do budowy nowych obiektów, do rekrutacji nowych wychowawczyń? Czy można mówić na serio o reformie szkolnictwa, jeżeli uniwersytety pozostawia się na krawędzi bankructwa? Czy można mówić o demokratyzacji oświaty, kiedy kształcenie zawodowe, które jest przedmiotem zainteresowania przede wszystkim dzieci robotniczych, jest najdroższe? […]
W PODOBNYM DUCHU


Głosy: (Głosy na Tak: , Głosy na Nie: , Wszystkich głosów: )