Raport składa się z dziewięciu części oraz obszernego aneksu. Części, o których mowa, dotyczą kolejno (poza wprowadzeniem): rozwoju dziecka; wychowawczego wpływu domu, szkoły i środowiska na ten rozwój; struktury kształcenia początkowego; treści i organizacji pracy dydaktyczno-wychowawczej na szczeblu propedeutycznym; roli nauczyciela; tzw. szkół niezależnych, jak w Wielkiej Brytanii określa się -szkoły prywatnebudynków i wyposażenia szkół oraz wniosków i zaleceń. Aneks poświęcono w całości opisowi założeń, przebiegu i wyników badań zrealizowanych na zlecenie Centralnej Rady. Znajdujemy tam interesujące dane na temat stanu zdrowotnego angielskich dzieci, szkolnej służby społecznej, organizacji pracy dydaktyczno-wychowawczej w przedszkolu i szkole początkowej, kształcenia nauczycieli dla placówek wychowania przed- i wczesnoszkolnego, edukacyjnych losów dzieci cygańskich, poziomu nauki czytania i pisania w wybranych szkołach; wychowawczej funkcji rodziny itp.
STRUKTURA I CELE RAPORTU


Głosy: (Głosy na Tak: , Głosy na Nie: , Wszystkich głosów: )