Czy dzieci uczą się skuteczniej, kiedy są aktywne, czy też słuchając nauczyciela? Co zrobić, aby podnieść kwalifikacje zawodowe ponad 140 tys. nauczycieli pracujących w Anglii na szczeblu propedeutycznym? Jakie podjąć kroki w celu przywrócenia brytyjskiemu szkolnictwu początkowemu tego szerokiego uznania, jakim cieszyło się kiedyś w świecie? Jak wykorzystać w pracy tego szkolnictwa twórcze doświadcze- niia Danii, Francji, Szwecji, Polski, Stanów Zjednoczonych Ameryki Północnej i Związku Radzieckiego, z którymi członkowie Centralnej Rady zapoznali się podczas wizyt w tych krajach? Ogólnie można powiedzieć, że autorzy raportu podjęli trudne dzieło oceny stanu angielskiego szkolnictwa elementarnego lat sześćdziesiątych oraz wskazania głównych kierunków jego modernizacji. Zasadniczą wagę przywiązywali przy tym do oparcia owego szkolnictwa na mocnym fundamencie wychowania przedszkolnego, a także do jak najściślejszego powiązania go z kształceniem średnim.Czy podołali temu dziełu? Próbie udzielenia odpowiedzi na to pytanie poświęcone zostały dalsze stronice niniejszego opracowania.
SKUTECZNA NAUKA


Głosy: (Głosy na Tak: , Głosy na Nie: , Wszystkich głosów: )