Aby tak się stało, kosztowna informacja musi być wykorzystana efektywnie. Owa efektywność informacyjna jest kluczowym zagadnieniem dla teoretyków racjonalnych oczekiwań, ale prowadzi do następującego paradoksu: jeżeli rynek jest efektywny pod względem informacyjnym, a zbieranie informacji jest kosztowne, to nie opłaca się zbierać informacji, ponieważ sam rynek dysponuje już informacją. Jeśli jednak żaden z uczestników nie będzie gromadzić pełnej informacji, rynek nie będzie odzwierciedlać pełnej informacji, czyli będzie trzeba płacić za jej zdobycie. Pamiętajmy, że nie wszyscy uczestnicy rynku muszą postępować racjonalnie, aby rynek oddawał oczekiwania racjonalne. Tak długo jak niektórzy krańcowi uczestnicy rynku eliminują wszystkie niewykorzystane możliwości, rynek jako całość będzie efektywny.
RYNEK JAKO CAŁOŚĆ


Głosy: (Głosy na Tak: , Głosy na Nie: , Wszystkich głosów: )