Jest to ponadto dokument końcowy, uwzględniający wyniki dyskusji nad raportami cząstkowymi, oraz nadesłane do Centralnej Rady Oświaty i Wychowania opinie i wnioski różnorakich organizacji społecznych, towarzystw naukowych, instytucji samorządowych, placówek naukowo-badawczych itd. Raport składa się z dwóch części. Pierwsza zawiera opis głównych kierunków reformy ‚Japońskiego szkolnictwa, proponowanych przez Centralną Radę Oświaty i Wychowania, druga zalecenia dotyczące przyszłej polityki oświatowej.Przygotowanie dzieci i młodzieży do życia we współczesnym świecie burzliwych i wielorakich przemian nakłada na szkołę nowe i zarazem niezmiernie ważne zadania. Mówiąc najogólniej, sprowadzają się one do kształtowania „zintegrowanych osobowości”, tzn. osobowości zdolnych do życia zgodnie z prawami przyrody i społeczeństwa, a także do rozumienia i twórczego wzbogacania dziedzictwa kulturowego ludzkości.
ROLA WYCHOWANIA


Głosy: (Głosy na Tak: , Głosy na Nie: , Wszystkich głosów: )