Tak dzieje się również w organizacji zajęć pracy dydaktyczno-wychowawczej. Zmierzając do powiązania w harmonijną i wewnętrznie spójną całość przedszkola, szkoły elementarnej i szkoły średniej, a zwłaszcza do likwidacji zbyt trudnych obecnie dla sporej liczby dzieci progów, oddzielających te szczeble powszechnej edukacji, raport przywiązuje dużą wagę do indywidualizacji nauczania i wychowania. W związku z tym zaleca organizowanie pozalekcyjnych grup wyrównawczych dla dzieci opóźnionych w nauce, różnicowanie poziomu nauczania na lekcji stosownie do możliwości poszczególnych uczniów oraz elastyczności przy formułowaniu stawianych dzieciom wymagań.J.P. Plowden potępia przy tym kary fizyczne jako dość szeroko stosowany jeszcze w Anglii zabieg wychowawczy wobec dzieci w młodszym wieku szkolnym, wyrażając zarazem obawę, iż zalecenie to spotka się prawdopodobnie z krytyką jako przejaw hołdowania nadmiernej łagodności ze strony autorów raportu.
ORGANIZACJA ZAJĘĆ


Głosy: (Głosy na Tak: , Głosy na Nie: , Wszystkich głosów: )