Oddzielenie badań naukowych od czynności dydaktycznych. Tradycyjna dwukierunkowość pracy uczelni wyższych, polegająca z jednej strony na prowadzeniu tematycznie wąskich badań przez stosun- I kowo szczupłe zespoły pracowników, z drugiej zaś — na nauczaniu bardzo niekiedy licznych grup studentów, nie zdaje już dzisiaj egzaminu. Postęp bowiem nauki jest obecnie tak szyb- j ki, iż chcąc utrzymać kontakt z jej najnowszymi osiągnięciami nie można — przynajmniej ] w niektórych dziedzinach — tracić ich ani na chwilę z pola widzenia. Dlatego też zacho- dzi potrzeba wyraźniejszego niż dotychczas od- : dzielenia działalności naukowo-badawczej od pracy dydaktycznej o charakterze masowym, z czym wiąże się specjalizacja nauczycieli akademickich, ich podział na „badaczy” i „dydaktyków”.
ODDZIELENIE BADAŃ


Głosy: (Głosy na Tak: , Głosy na Nie: , Wszystkich głosów: )