Podstawowym celem nauczania początkowego, jest, jak stwierdza J. P. Plowden: „przygotowanie dzieci do życia w szybko zmieniającym się społeczeństwie”. Gdy zaś chodzi o cele bardziej szczegółowe, to raport, odwołując się do wyników przeprowadzonej na ten temat ankiety wśród nauczycieli, wymienia kolejno: wszechstronny rozwój dzieci; zapewnienie uczniom podstawowych umiejętności praktycznych i teoretycznych w skali „znacznie wykraczającej poza ramy tradycyjnych 3-R”, tzn. czytania, pisania i rachowania; wychowanie religijne i społeczno-moralne oraz wychowanie fizyczne. Realizacja tych celów ma się przy tym dokonywać w sposób, który umożliwiałby pełny rozwój „sił i zdolności dzieci”; wywodził się z ich natury i stale do niej nawiązywał”; zapewniał uczniom, aby mogli „być sobą”, a więc uwzględniał ich autonomię; a ponadto przyczyniał się do powstania „atmosfery szczęścia”.
NAUCZANIE POCZĄTKOWE


Głosy: (Głosy na Tak: , Głosy na Nie: , Wszystkich głosów: )