Nauczanie tego przedmiotu ma spełniać w węgierskiej szkole przyszłości zadania znacznie szersze od tych, jakie w obecnej szkole spełnia nauczanie języka węgierskiego. Powinno ono bowiem zapewniać uczniom nie tylko gruntowną znajomość języka ojczystego, lecz również stworzyć podstawę do opanowania przez nich dwóch języków obcych, z których pierwszy ma być nauczany już od klasy lir szkoły podstawowej, a drugi od klasy IX. I chociaż do końca 1977 roku nie opracowano jeszcze ostatecznej koncepcji programowej tak rozumianego „języka potocznego”, to jednak wyniki prowadzonych w tym zakresie eksperymentów wskazują, że będzie to koncepcja nowoczesna, uwzględniająca ostatnie zdobycze lingwistyki światowej i najnowsze rozwiązania metodyczne. Dzięki eksperymentom, o których mowa, okazało się między innymi, że niektóre działy materiału programowego, realizowane dotychczas na lekcjach języka węgierskiego w szkole średniej, można z powodzeniem przerabiać w szkole podstawowej. Dzieje się tak przede wszystkim wskutek znacznego wzrostu sprawności umysłowej dzieci w wieku 10—11 lat, o wiele wyższej od sprawności ich rówieśników sprzed 20—30 lat.
JĘZYK POTOCZNY


Głosy: (Głosy na Tak: , Głosy na Nie: , Wszystkich głosów: )