Faktem bowiem jest, że raport, głosząc ideę wychowania jako naturalnego rozwoju, nie analizuje pojęcia „natura” ani też nie podkreśla wpływu czynników zewnętrznych — w tym głównie zinstytucjonalizowanej działalności dydaktyczno-wychowawczej — determinujących ów rozwój. Faktem jest także, iż J.P. Plowden dość jednostronnie określa znaczenie samodzielnej aktywności dzieci, którą ujmuje niemal wyłącznie w kategoriach „odkrywania”, a także nie przedstawia pogłębionej analizy roli nauczyciela, rodziny i grup rówieśniczych w wychowaniu, eksponując tylko — notabene słusznie — że niełatwo jest mieć dobrą szkołę w „złym sąsiedztwie” (bad neighbour- hood).Ale niezależnie od tych niedostatków, raport zawiera także wiele niezwykle interesujących analiz, słusznych opinii i ocen oraz wszechstronnie uzasadnionych zaleceń.
GŁOSZĄC IDEĘ


Głosy: (Głosy na Tak: , Głosy na Nie: , Wszystkich głosów: )