Duże znaczenie przywiązuje się również do zajęć pozaprogramowych, jak np. nauka gry w szachy, rozwijanie zainteresowań filatelistycznych itp., a także do tego, aby kształtować u uczniów właściwe postawy, rozwijać ich zainteresowania i potrzeby poznawcze oraz wdrażać do zespołowych form pracy. Przedmiotów tych miałyby się uczyć dzieci od 6 do 8 roku życia w szkole dla najmłodszych (infant school) oraz w wieku od 9 do 12 lat w szkole początkowej (junior school or primary school). I te propozycje nie zostały przyjęte w Wielkiej Brytanii bez zastrzeżeń. Wskazuje się wręcz, że ich autorzy, opowiadając się za nauczaniem całościowym nie podzielonym na poszczególne przedmioty, czemu niejednokrotnie dawali w raporcie wyraz, przedstawili swoje wizje programowe właśnie w kategoriach… przedmiotowych. Podobną niekonsekwencję zarzuca się im również, gdy chodzi o religię.
DUŻE ZNACZENIE ZAJĘĆ


Głosy: (Głosy na Tak: , Głosy na Nie: , Wszystkich głosów: )