Tak dzieje się wreszcie, gdy chodzi o badania pedagogiczne i psychologiczne. Ich wyniki, stwierdza raport, powinny stanowić naturalne oparcie dla decyzji podejmowanych przez władze oświatowe. Byłoby dobrze, aby badania naukowe niejako wyprzedzały te decyzje, były ich punktem wyjścia, a nie dopiero ewentualnym potwierdzeniem już podjętych decyzji, jak to w przeszłości niejednokrotnie bywało.Co badać? Odpowiadając na to pytanie, J.P. Plowden widzi konieczność objęcia badaniami takich zagadnień, jak progi krytyczne w rozwoju dzieci, np. okresy przekory; rozwój mózgu, a przede wszystkim rozwój procesów poznawczych; testy psychologiczne i dydaktyczne; wpływ nauczania początkowego na przebieg dalszej drogi szkplnej dzieci; wyniki nauczania w zakresie poszczególnych przedmiotów.
CHARAKTER BADAŃ


Głosy: (Głosy na Tak: , Głosy na Nie: , Wszystkich głosów: )